Detta har hänt! (ur det stora hela)

Det tog nästan två dygn att att åka 140mil upp till Arjeplog från halmstad.
Resan gick bra. Stötte bara på en liten snöstorm vid gävle, men den klarade
vi av fin fint.
Min första dag här blev att följa med marcus ut till ett place som heter sacketräsk
(allt slutar nästan med träsk här). I sacketräsk ute på en ö så bygger marcus
ett skithus samt en kåta till testförarna. Det är så att dom kommer ploga upp en bana
för dom där på isan. Att ta sig ut till ön gör man med skoter. Detta var mitt första möte
med en skoter och kände mig överlycklig! Men innan vi kunde fara iväg så fick vi hjälpa
två äldre män, en av dom var Arne A.k.A "blind"Arne..
Dom hade lyckats med den ädla konsten att köra fast på isen med sin gamla volvo 240.
Innan man visste ordet av det så hade det kopplats två skotrar till bilen för att dra upp han
från isen. dettta var mitt första intryck av Lappland, Arjeplog.


Riktig Arjeplogs lektyr!



Jag, Marcus o Carrolina bor i en korridor som består av två omklädningsrum.
Jag bor i herrarnas och marcus o Carrolina bor damernas. det kan tänkas vara 
jävligt lamt att bo i ett omklädningsrum, men jag har faktiskt börjat att trivas 
riktigt bra. (Bilder kommer att komma upp!)
Själva byggnaden där omklädningsrummen tillhör kallas för sommarrepan.
På sommaren så kan turister och arjeplogare avnjuta polen som finns på
baksidan. Denna pol står nu inför en massiv förvandling då jag o Marcus
skottar ner all snö i den och ska bygga en snowboard park. (bilder på
parken kommer oxå dyka upp då den är färdig)
Vi är ca 8pers som nu bor på sommarrepan. Det är ett jävligt bra gäng som
inte skräms för att supa vilken dag som helst i veckan..

Carro testar ut mina coola pryla på rummet



Jag jobbar då på Hotellsilverhatten som ligger på Öberget i byn..
Även ett annat Hotell (Kraja) med stugby tillhör firman..
Jag är mest uppe på Hatten som alla säger men det kan hända att 
man får rycka in på kraja oxå.. Det jag är anställd som är då städare
och Fotograf. Arbetskamraterna är jättebra. Bara min städchef Ylwa 
är ett riktigt dynamit knippe! en dam på ca 50år som sträcker sig ca150cm
från marken. Ingen man sätter sig upp mot. Men ack så ball!


Mitt mobila kontor.


Tro icke att det är några feta knegare som har satt upp dessa lättklädda
damer. Utan det är städtjejerna själv som tyckte dom skulle sitta där!


Just nu så plåtar jag bara för deras hemsida. Förmodligen kommer det bli
foto för vissa event och mera. Jag kommer slänga uppen länk till sidan
här när bilderna ligger ute...


Galtis. ett av många berg som kan ses från silverhatten


Stadens kyrka.


Tro det eller ej. Men så här kan man se Galtis nästan varje dag bara
det är klart och någolunda kallt ute.


Fler bilder skall komma upp. detta var bara ett försmak på vad som komma skall!
jag kommer skriva snart igen vänner och berätta mer om mina äventyr t.ex: min
första fylla här. hur det känns att gå hem i 30-, hur man kör rally på isen en fredags kväll.
m,m..

Ha det fint vänner! tänker på er.
Lev väl!
Peace!!!

Norén
















Kommentarer
Postat av: Kalle

Fett! Jag vill också se ett berg ifrån mitt fönster.

2008-12-16 @ 00:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0