Posetivt och negativt enligt MIG! och ingen annan

Många i söder vet inte så mycket om norradelen av sverige så som att många i norradelen av sverige vet inte mycket om södra.. Detta jag nu skriver kommer vara MINA egna uppfattningar och tankar om Arjeplog.. Det är helt upp till er själva att skapa en uppfattning om vad jag skriver.. Kom ihåg detta är mina tankar.. Bara för att jag skriver det betyder det inte att det kanske är så.. -PHU- Så här kommer en plus och minus lista om Arjeplog och "arjeplogare" PLUS +Naturen! otroligt vacker vinter som sommar.. Vintern lockar mig mest. +Det finns något övergripande lugn i Arjeplog som man mer än gärna tar till sig. +Alla är så otroligt hjälpsamma! Behöver något fixat så löser man det. +Ingen dömmer dig för hur du ser ut.. +Marioteten är vänster vänner :) +Gillar man fiske så är Arjeplog ett måste! Helt sjuka fiskevatten. +99,9% av folket är trevliga och hälsar alltid. +Det blir varmt i Arjeplog på sommaren. +Midnattssol är guds gåva till fotografen. +Folk gillar att festa! +Gillar du motorer och fart!? Then this palce is the shit! +Arjeplogs tjejer är i allmänhet jävligt coola och snälla. +"Alla" är lika värda (tycker dom flesta ialle fall). +bästa stället i sverige att ta sitt körkort på. +Myggmedlet Bäckolja är fan bäst i test! +Personalen på bolaget vet vad jag vill ha. +jag har fått många och bra vänner! MINUS -Arjeplogs kommun har det flest kvinnomisshandel per invånare i Sverige. -Naturresarvat!? vad är det. Här gör vi lite som vi vill! -Vägarna suger verkligen. -Sköra skoter full tycks inte vara så farligt. Vadå!? det bara jag som blir skadad! -Avstånden till allt. -Bara för du är same så är du inte omtyckt. -Jakthundar är bara ett redskap och ska sitta själva i sina hundgårdar hela dagarna. -Många lever kvar i tankar som fanns på 60talet. -Dricker du inte till du är nästan död är du en stockholmare. -Alla jagar!! -frireligiösa finns det en del av tydligen.. Läskigt.. -Alla i södra sverige är inte riktigt kloka sägs det. Nu har jag inte räknat upp allt.. vill inte bli mördad mitt i natten.. Peace!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tja :). har läst lite på din blogg :D. Intressant! Jag har varit i arjeplog en gång. Väldigt fint! Hör av dig om du vill.



[email protected]

2011-05-15 @ 20:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0